La bici, objecte d’oci i festa o eina bàsica de mobilitat?

Són molts els municipis que durant la primavera celebren la seva pròpia Bicicletada Popular o Festa de la Bicicleta, per exemple a Tarragona la celebren el proper diumenge 30 d’abril, a Valls l’any passat va ser el 17 d’abril, i al Vendrell celebren el 75è aniversari d’aquesta festa del 26 al 28 de maig.

El plantejament de molts d’aquests esdeveniments és més aviat per motius lúdics, tradicionals i festius.

Al Vendrell destaquen que fa 75 anys de l’inici d’aquesta festa. Fa 75 anys, l’any 1942, la bicicleta no només era un objecte d’oci o festa, sinó que era un dels principals mitjans de transport, igual com ho havien estat abans els cavalls i carruatges, que també tenen la seva festa, que remunta de més anys enrere.

 

Tanmateix, a d’altres ciutats i poblacions del món, ja fa temps que s’han adonat dels beneficis de fer tornar la bicicleta al capdamunt de les prioritats de mobilitat.

Fa unes dècades, la ciutat de Copenhagen va posar la bicicleta com a primera prioritat de les seves polítiques i ha aconseguit que gairebé la meitat de la població es desplaci a la feina o als estudis en aquest mitjà.

 

 

 

 

Urbanistes i tècnics en mobilitat de tot el món aposten cada cop més per restringir l’accés del cotxe a centres urbans i fomentar la bicicleta, com a eina de mobilitat, pels seus beneficis econòmics, socials, ambientals i per a la salut TORNA LA BICI.

 

http://www.tv3.cat/30minuts/reportatges/2008/Torna-la-bici

Compartir l’espai amb cotxes i vianants no és una gestió fàcil. És l’administració, però sobretot els ciutadans, qui hem de decidir quina prioritat donem a l’espai públic… i si la bicicleta ha de ser vista com a un element d’oci i festa o també com a un element bàsic del present i futur de la mobilitat…

Mentre a les comarques de Tarragona porten 6 anys donant-hi voltes, fent festes i pensant-s’ho, a Barcelona ja tenen les coses més clares i tenen la voluntat que d’aquí a dos anys els desplaçaments en bicicleta hagin augmentat un 67 %. Per ajudar-hi, triplicaran la xarxa ja existent de carrils bici, que passarà dels 116 km actuals als 308 km el 2018, i buscant que la majoria de ciutadans tinguin un carril bici a prop de casa.

Entrades i enllaços relacionats:

En bicileta per la ciutat

Les accions en mobilitat al Vendrell en els darrers 6 anys

Quant d’espai públic deixem apropiar als cotxes?  ‎

Nous punts d’aparcament de bicicletes i nou Pla de Mobilitat Urbana i Sostenible a Tarragona  

El futur de la mobilitat urbana al Vendrell i a Valls  ‎

Daniel Calveras. Medi Ambient Fundalis.
Advertisements

Deixa un comentari

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

Esteu comentant fent servir el compte WordPress.com. Log Out / Canvia )

Twitter picture

Esteu comentant fent servir el compte Twitter. Log Out / Canvia )

Facebook photo

Esteu comentant fent servir el compte Facebook. Log Out / Canvia )

Google+ photo

Esteu comentant fent servir el compte Google+. Log Out / Canvia )

Connecting to %s

%d bloggers like this: